NEW Bass Build SERIAL! Part 1
Nedavno je došlo do veoma interesantne saradnje i izgradnje novog modela bas gitare u radionici Wood Guerilla u Beogradu. U pitanju je nov projekat radionice sjajnog graditelja Dalibora Vučića i našeg istaknutog džez basiste Nenada Vasilića koja ima za cilj izgradnju petožičane fretless bas gitare WoodGuerilla/Vasilic RIAbass Signature V. Radovi su u toku, a kako teče proces izgradnje od parčeta drveta do visokokvalitetnog instrumenta je veoma zanimljiv i rešili smo da ga propratimo u serijalu od nekoliko delova, koje ćemo prezentovati u okviru ove rubrike. U prvom delu Dalibor nam je ispričao kako je došlo do saradnje i osnovnim karakteristikama ovog instrumenta.
Iako smo pričali o basevima i ranije, sreli smo se tek oko Nenadovog koncerta na Kolarcu 2018. godine. Poneo sam nekoliko modela baseva da ih Nenad proba na par dana, da vidimo da li i kako reaguje na Wood Guerilla baseve. Ispostavilo se da mu odgovaraju, oblik vrata, težina, akustični odziv (obzirom da vezano za elektroniku, već ekskluzivno koristi Bartolini, struja koja je bila u basevima i nije mnogo značila). Kao što to najčešće i biva, kada su pojedinci načisto šta žele i šta im odgovara, ostatak je vrlo brzo i lako dogovoren.
Plan je napraviti instrument koji će Nenadu omogućiti da u narednom periodu napravi laganu tranziciju sa kontrabasa na električni bas i nazad, obzirom da su mu u planu delom električni projekti. Možda ga čak i inspirisati na neke daljnje projekte u električnom pravcu. Ne tako lagan zadatak za graditelja, ali izazovan i sa zadovoljstvom prihvaćen. Biće to RIAbass model, petožičani. Telo mahagoni, sa rebrastim javorom za top.
Farbanje u boju koja je već ovekovečena video snimcima. Vrat će biti termički obrađeni javor sa grifplatnom, poznatim još i kao fingerboard, od abonosa, dvosmernom šipkom i ojačan grafitnim šipkama.
Naravno, Bartolini magneti i pretpojačalo i Thomastik žice. Isprobali smo razne modele i procenili da će RIAbass Fretless najbolje koristiti Nenadovom stilu.
Ustanovili smo vrste drveta koje će biti najpogodnije za njegov zvuk, a bitan deo izbora je sam oblik koji mora takođe biti prirodan i logičan kada se prelazi sa kontrabasa na električni bas i nazad, kao i boja koja takođe treba da spaja ta dva instrumenta u jednu celinu.
Sada je 3. mart i telo u procesu lakiranja, a uskoro sledi vrat.
Projekat teče kao podmazan i svi smo vrlo nestrpljivi da vidimo i čujemo rezultate.
Dalibor Vučić
Nastaviće se!