Dalibor Vučić – Bas gitara i sint zvuk
Pre pojave onoga što poznajemo kao klavijature (uređaj koji „ima u sebi sve” i radi još više), inženjeri su eksperimentisali sa sintetizovanjem zvuka na način na koji se eksperimentiše sa, recimo, izgradnjom bas gitara. Pravili su ogromne sklopove, ormane, specifičnih zvukova, sintetizovali ih, stvarali ni od čega, tako da je zvuk fizički stvaran u rogobatnim elektronskim elementima. I svaki deo je radio svoje. Pojavom klavijatura, tj. uređaja koji imaju sve vrste zvukova u sebi, opšte stanovište je da je nestala magija. Otprilike kao da neko napravi jedan instrument koji u sebi ima i zvuk Preca, i Jazz Bass-a, i Rikenbacker-a, i sitara. Pojavila se neka druga, koju će možda spomenuti neko drugi, neki drugi put. Mi ćemo malo obratiti pažnju na taj stariji duh (i njegovu borbu uz nove tehnološke tendencije).
Sve vreme postojanja bas gitare postoji težnja da zvuči kao sintisajzer. Nije to neki veliki pokret, ali je interesantan i vredan pomena, i svako malo se pojavi neko muzičko delo koje podseti na tu lepotu i potencijal. Svakako postoje umetnici koji su taj „instrument” danas doveli do zavidnih visina.
CEO TEKST U ŠTAMPANOM IZDANJU MAGAZINA!!!